K tomu, aby mohl web předávat sdělení svého majitele publiku, a to v rámci možností co nejširšímu publiku z okruhu lidí, jimž je takové poselství určeno, musí se mu zajistit dostatečná sledovanost. Což je ale nejednou zdánlivě přímo neřešitelný problém. Protože založit si web není nic složitého, jenže nalákat na něj publikum se zdá být nadlidským úkolem. A také to vlastně je něčím, s čím si jen tak někdo neporadí.
Ovšem jsou tu i odborníci, kteří nejsou ‚jen tak někdo‘ a proto si s podobným problémem poradit dokážou. A také tak dnes a denně činí s úmyslem pomoci neúspěšným webům náležejícím majitelům, kteří přece jenom očekávali víc, než čeho se jim doposud dostalo.
Onou pomocí je optimalizace pro vyhledávače neboli SEO. Způsob, jímž se z doposud neúspěšné internetové prezentace stává něco, co se stává středem zájmu uživatelů internetu, pátrajících právě po tom, co je na takovém webu publikováno.
Ale aby tu bylo dosaženo žádoucích výsledků, je třeba odvést skutečně dobrou práci. A to co se týká
– kontroly dotyčného webu a následného odstranění všech nedostatků, které se na něm mohou vyskytovat
– vyhledání těch nejvhodnějších, nejfrekventovanějších klíčových slov
– copywritingu neboli zajištění napsání dostatečného počtu kvalitních textů určených jak k naplnění toho kterého webu, tak i k ryze propagačním účelům
– linkbuildingu, což je vytváření zpětných odkazů na podobných webech s cílem přivést návštěvníky odsud sem
– reklamy a propagace tam, kde je to záhodno
Jenom dobře odvedenou prací na tomto všem je dosaženo toho, že se odkaz na takto opečovávaný web dostane do popředí zájmu vyhledavačů, že ho tyto umístí na přední pozice, tam, kde je zájem veřejnosti a s ním spojená sledovanost nejvyšší.
A teprve ve chvíli, kdy takový web přijde lidem na oči, kdy má dostatečnou sledovanost, může plnit to, co se od něj očekává.