Reklamu lze umístit téměř kamkoliv. Lze ji šířit prostřednictvím tiskových médií, vysílacích, síťových nebo elektronických či displejových médií. Při rozhodování je však důležité zvážit výhody a nevýhody jednotlivých typů.
§ Noviny – výhodou je flexibilita, aktuálnost, pokrytí trhu, široké přijetí. Nevýhodou je krátká životnost, špatná kvalita tisku…
§ Časopisy –vysoká geografická a demografická selektivita, vysoká kvalita tisku, dlouhá životnost. Nevýhodami je potřeba zakoupení reklamního prostoru s dostatečným předstihem.
§ Direct mail – výhodou je volba cílového publika, flexibilita, žádná konkurenční reklama v témže médiu a personalizace. Nevýhodou jsou vysoké relativní náklady, maily mají zakotvenou image spamu, tudíž je lidé mnohdy ani nečtou.
§ Zlaté stránky –vynikající místní pokrytí, vysoká uvěřitelnost, široký obsah. Nevýhodami je vysoká konkurence, kreativní omezení, nutnost zakoupení reklamního prostoru s předstihem.
§ Newslettery – velmi vysoká selektivita, plná kontrola, interaktivní příležitost, nízké náklady. Nevýhodou je, že se náklady mohou vymknout kontrole.
§ Brožury –výhodou je flexibilita, úplná kontrola. Nevýhodou je nadprodukce, která zvyšuje náklady.
§ Outdoor –výhodou je flexibilita, mnohokrát opakované expozice, nízké náklady i konkurence. Nevýhodou je omezená selektivita publika.
§ Televize – kombinace obrazu a zvuku, tudíž apeluje na více smyslů, čímž upoutá vysokou pozornost. Nevýhodou jsou vysoké absolutní náklady, pomíjivá expozice, schopnost výběru publika…
§ Rozhlas –výhodou je hromadné používání, vysoká geografická a demografická selektivita a nízké náklady. Nevýhodou je pouze zvuková prezentace, tudíž upoutá nižší pozornost.
§ Telefon – výhodou je mnoho uživatelů a začlenění osobního prvku. Nevýhodou jsou relativně vysoké náklady a rostoucí odpor spotřebitelů.
§ Internet – výhodou je vysoká selektivita, nízké náklady a interaktivní možnosti. Nevýhodami rostoucí zahlcení.
Při výběru, kam reklamu umístit, tak opravdu přemýšlejte nad tím, aby se vám její umístnění zbytečně neprodražovalo, a přesto plnilo svůj účel na maximum.